Presentatie

Netwerkbijeenkomst Gezonder Eten

Welke kansen biedt de wereldwijde trend om gezonder te eten u als voedselproducent? Rond die vraag organiseren Food valley NL en MVO Nederland op 10 november 2015 het event ‘Gezonder eten, een gezonde business case’. Tijdens deze interactieve bijeenkomst wordt kennis uitgewisseld tussen ondernemers, marketeers en experts uit de voedingsmiddelenindustrie en kennisinstellingen.

Organisator Food valley NL en MVO Nederland
Datum

di 10 november 2015 13:30 tot 17:30

Locatie Impulse, Gebouw 115 Stippeneng 2 6708 WE Wageningen

Wereldwijd wordt het belang van gezonder eten onderkend. Er zijn inmiddels al heel wat initiatieven ondernomen de voedingswaarde van voedingsmiddelen te verhogen en gehaltes zout, vet en suiker te verminderen.

Deze bijeenkomst draait om tips en tricks voor een gezonde businesscase. Gelijk hebben (een gezonder product ontwikkelen) is weinig waard zonder gelijk te krijgen (klanten en consumenten zover krijgen dat het ook daadwerkelijk gekocht wordt). Wat is te leren van succesvolle en mislukte initiatieven? En hoe verzilver je kansen en zorg je ervoor dat inspanningen niet blijven hangen in goede voornemens?

Programma

  • 13.30 Ontvangst met koffie en thee
  • 14.00 Welkom door dagvoorzitter
    Roger van Hoesel, directeur Food Valley NL
  • 14.10 Waar wordt de consument warm van?
    Liliane van Heteren, Manager corporate responsibility Albert Heijn, zoomt in op gezondheid en geeft in vogelvlucht een overzicht van de wereldwijde trends.
  • 14.30 Cut The Crap: Food mythes & feiten!
    Iedereen heeft tegenwoordig een mening over gezonde voeding. Wat zijn mythes en wat zijn feiten? Edith Feskens (Hoogleraar Voeding en Gezondheid, Wageningen UR) creëert orde in de chaos, geeft richting en laat zien waar de kansen liggen.
  • 14.50 Gezonder Eten: Op weg naar een gezonde business case
    Je kan nog zo´n gezond idee hebben, maar als het niet landt bij de klant, sta je nergens. Wat vertel je de klant en hoe? Pieter Goudswaard (Projectmanager Gezonder Eten bij MVO Nederland) neemt je mee op reis door food land aan de hand van zeven best practices van Huuskes, Meatless, COOP Supermarkten, Kees, Spadel, Peijnenburg en SVZ (Cosun).
  • 15.10 Koffiebreak
  • 15.30 Quickscan Gezonder Eten
    Onder begeleiding van Edith Feskens verkent u waar in uw product range de kansen liggen voor de eerste stap naar uw volgende gezonde productinnovatie en het succesvol vermarkten daarvan.
  • 16.00 Op weg met Dutch Food Innovations
    Roger van Hoesel laat zien hoe u met behulp van Dutch Food Innovations oplossingen kunt vinden om nieuwe gezondere producten te ontwikkelen.
  • 16.15 Van Kiem Tot Kracht: Opschaling gezocht voor inspirerende initiatieven
    Ondernemers pitchen hun veelbelovende gezonde productinnovatie en stellen een hulpvraag aan het publiek. Direct na elke pitch bent u aan het woord. Welke kansen ziet u en hoe kunt u bijdragen aan een groter succes van het initiatief? Experts: Liliane van Heteren (Albert Heijn), Patrick Driessen (Pulsar Network Capital), Pieter Goudswaard (MVO Nederland) en Edith Feskens (Wageningen UR).
  • 17.15 One minute of fame
    Heb jij een grensverleggend gezond idee of initiatief dat je graag wilt opstarten en/of opschalen? Dit is je kans! Je mag 1 minuut op de spreekwoordelijke zeepkist om je idee/initiatief te pitchen.
  • 17.25 Afsluiting
  • 17.30 Borrel

Aan deelname zijn geen kosten verbonden. Je kunt je aanmelden via dit formulier.