Bron: Pixabay

Nieuws

Top-tuinbouwvrouwen inspireren

Gepubliceerd op
18 augustus 2014

Vier vrouwen zijn deze zomer verkozen tot meest inspirerende tuinbouwvrouw in Ranking the Grower. Zij voeren als inspirator de teelten potplanten, groenten, bloemen en aardbeien aan.

In het blad Kasmagazine (Wie zijn de meest inspirerende tuinbouwvrouwen?) is te lezen over de achtergronden van deze vijfde editie van de jaarlijkse wedstrijd Ranking the Grower, georganiseerd door KAS TuinbouwCommunicatie. Alle genomineerden worden genoemd en voor de winnaars is extra aandacht: wat zijn haar persoonlijkheidskenmerken, door wie laat zíj zich inspireren, enzovoorts.

Winnaars en genomineerden

In het najaar wordt uit alle genomineerden -ongeacht de teelt waarmee zij werkt- een ‘overall’ winnaar gekozen. Stemmen kan via de website Ranking the Grower. De categorie-winnaressen zijn: Karin van der Eijk (potplanten), Miranda van den Ende (groenten), Joyce Lansbergen (bloemen) en Annet Kalter (aardbeien). In de artikelen over deze vrouwen worden ook de nummers 2 tot en met 4 benoemd en in het magazine is een apart artikel gewijd aan de overige genomineerden (Deze vrouwen krijgen een eervolle vermelding).

Inspireren

Elke vrouw heeft zo haar eigen wijze waarmee zij anderen weet te inspireren. Zo is in het intro over Van der Eijk te lezen dat zij een ‘onuitputtelijke drang’ heeft om te presteren en dat het haar siert dat ze enorm open staat voor suggesties en vernieuwingen die anderen aandragen. Van den Ende is de grondlegger van Tomatoworld dat inmiddels 30 partners telt en haar drijfveer is om de mindset van mensen te kunnen beïnvloeden.

De creatieve en gedreven Lansbergen wordt genoemd als onmisbare schakel binnen het bedrijf waarvoor zij werkt en Kalter ziet haar producten als cadeau, zette een boerderijwinkel op en werkt met anderen aan een streekmerk.

Geïnspireerd worden

De vrouwen láten zich ook inspireren. Genoemde inspiratiebronnen zijn: Rob Baan (Koppert Cress), Eric Moor (Sion Orchids), Leon Drukker (Porta Nova), Rick Grootscholten (Grootscholten Beheer), kinderen (tussen 2-6 jaar: ‘nog zo puur en open’), Steve Jobs (voorzien in behoeften van consumenten waarvan ze zelf niet weten dat ze die hebben) en Jos Looije (Honingtomaten; ‘geweldige marketing’).


(Bron foto: Pixabay)