Studiedag

Sparkling at Sixty

Samenwerkingspartners Wageningen UR en TNS NIPO organiseren op 1 oktober, een bijzonder event: Sparkling at Sixty.

Organisator TNS NIPO en Wageningen UR
Datum

do 1 oktober 2015 13:00 tot 17:00

Locatie Restaurant van de Toekomst, Wageningen UR

De komende jaren bereiken babyboomers een leeftijd die vroeger ‘achter de geraniums ‘ betekende. Het aantal 65-plussers groeit naar 4,6 miljoen in 2040 (CBS). Veelal hebben ze een koophuis, volwassen kinderen, zijn ze nog volop actief en hebben flink wat te besteden. Er zijn volop kansen om op deze doelgroep in te spelen, maar in de praktijk gebeurt dat nog weinig. Producten specifiek gericht op de ouderenmarkt slaan in de praktijk vaak niet aan. Het bedienen van dit marktsegment vraagt om een zorgvuldige en goed overwogen aanpak.

Babyboomgeneratie

De vergrijzing is een grote uitdaging voor de samenleving, óók voor de foodsector. Deze zogenaamde babyboomgeneratie gaat de supermarkt steeds meer domineren. Het is een groep die te oud is om voor een vitale veertiger door te gaan en te jong voor het verzorgingstehuis. Om deze groep, onder wie een groeiend aantal alleenstaanden, goed te kunnen bedienen, is het nodig dat retailers en producenten de handen ineenslaan.

Kansen

Met het event Sparkling at Sixty willen Wageningen UR en TNS NIPO ondernemers, onderzoekers, retailers en food fabrikanten diepere inzichten geven in deze doelgroep. Daarvoor is een inspirerend programma opgesteld. Zodat meer oog komt voor de kansen die dit 'rijke' segment te bieden heeft.