Nieuws

Gezonde toekomst voor de levensmiddelenindustrie

De economie trekt aan en dat is ook gunstig voor de levensmiddelenindustrie. Daarnaast zien banken kansen voor de levensmiddelenfabrikanten om in te springen op de toenemende aandacht voor gezonde voeding bij consumenten.

In de factsheet 'Gezonde voedingsbodem voor de toekomst van de levensmiddelenindustrie' geeft ABN AMRO zijn visie op de voedingsmiddelen- en drankenindustrie. Door het herstel van de economie en het toegenomen consumentenverrtrouwen, groeien sinds begin 2014 de uitgaven aan voeding en dranken weer. Daarnaast worden in de factsheet een aantal trends gesignaleerd waar de voedingsindustrie op in moet springen. Bijvoorbeeld de toegenomen aandacht voor gezond eten, duurzaamheid en (het tegengaan van) voedselverspilling.

Consumentenvertrouwen

Een ander aandachtspunt dat in de factsheet wordt genoemd, is het (terugwinnen van) het vertrouwen van de consument. Dit wordt ook genoemd in de factsheet 'Een gezonde toekomst: de kansen van de gezondheidstrend voor foodbedrijven' van het Economisch Bureau van de ING. Daarin wordt geconstateerd dat slechts een op de tien consumenten denkt dat de informatie op het etiket betrouwbaar is. Daarnaast ziet echter ook deze factsheet volop groeikansen voor de voedingsmiddelenindustrie door de toegenomen aandacht voor gezonde voeding.

(Bron foto: Pixabay)